donderdag 9 mei 2013

Nog 2 dagen

Ook dit jaar gaan we weer een weekje naar de zon toe in het voorjaar.
We wilden graag nog een keer naar Kreta om de westkant van het eiland te verkennen maar konden niet iets naar onze wensen vinden dus zijn we verder gaan zoeken en kwamen al gauw bij Zakynthos uit, een klein eilandje in de Ionische zee, het ligt wel wat noordelijker dus wat meer kans op af en toe een bui en misschien wat kouder maar hopelijk gaat het allemaal meevallen, tot nu toe ziet het weer er goed uit voor de komende weken.

We hebben een heel klein en eenvoudig appartement geboekt, het complex heeft maar 6 appartementen maar ligt wel heel rustig, heeft een zwembad, airco en wifi en dat was precies wat we zochten.

Het ligt in het plaatsje Agios Sostis (Anastasiahouse appartementen), zo'n kilometer onder het toeristische Laganas, daar barst het van de leuke restaurantjes dus zullen het zeker gaan bekijken, dat zal ook wel moeten want in Agios Sostis is zelfs geen pinautomaat te vinden. Het ligt helemaal ten zuiden van het eiland aan de kust.

We vliegen zaterdag 11 mei om 11.45 uur en zullen daar om 15.50 uur aankomen als het allemaal volgens plan gaat, vanaf daar hebben we gelijk een auto gehuurd en leveren die dan weer in als we terug vliegen. We moeten wel even de hostess zoeken van Neckermann anders blijft die maar wachten en zijn wij allang vertrokken met de auto.;-)

Het eiland is erg klein (45 km van noord naar zuid) maar er is genoeg te doen en te zien, ik heb al heel wat routes uitgezocht en bezienswaardigheden gezien dus dit wordt uiteraard weer geen relaxvakantie.

Maandag 13 mei heb ik al een excursie geboekt, we varen dan met een boot om het eiland heen en gaan natuurlijk ook de blauwe grotten en het beroemde "shipwreck"  bekijken.

Het is ook de bedoeling om nog een dag het eiland ten noorden van Zakynthos te bezoeken, er gaat een pond vanaf het noordpunt naar het eiland Kefallonia en misschien dat we daar wel een overnachting tussendoor gaan boeken want er zijn hier ook wat bezienswaardigheden die ik zeker wil zien, o.a. een ondergronds meer.

Het was de bedoeling om ons te laten brengen met de auto naar Schiphol maar uitgerekend de komende vier dagen hebben ze de Coentunnel afgesloten dus nemen we maar de trein wat ook goed te doen is.

We hebben er erg veel zin in maar dat spreekt voor zich natuurlijk!